انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود

امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی فراهم شد

خندانی گفت: سامانه «سند من» امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی را فراهم کرده تا فرد متقاضی بتواند از خانه، سند رسمی تنظیم کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 27
کد خبر: ۱۴۰۰۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: برای تنظیم اسناد رسمی، شخص باید حداقل سه بار به دفترخانه مراجعه کند، اما در صورت استفاده از سامانه سند من فقط یک بار برای امضا و اثرانگشت حضور پیدا می‌کند که این موضوع در کاهش هزینه‌ها و انجام سفر‌های درون‌شهری و ترافیک و مصرف سوخت تأثیر مثبت دارد.

به گفته خندانی پس از انجام صحت‌سنجی و انجام احراز هویت با پیامک امکان تنظیم سند به متقاضی اعلام می‌شود که در این مرحله شخص متقاضی با اسکن از مدارک خود از طریق گوشی، تصاویر را به دفترخانه ارسال و سردفتر مدارک را بررسی می‌کند و در ادامه سند رسمی تنظیم و برای شخص متقاضی ارسال می‌شودر و در مرحله آخر متقاضی و طرفین معامله تنظیم سند برای امضا و ثبت اثرانگشت در دفترخانه حاضر می‌شود.

او گفت: فعالیت این سامانه در دو استان به صورت آزمایشی در حال انجام است و تا پایان تیر همه دفاتر اسناد رسمی استان‌ها قابلیت اتصال به آن را خواهند داشت./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر